Pretraga
Tunis Letovanje - Kako iskoristiti najbolje svoj odmor

Tunis u leto 2024 – 10 stvari koje treba iskusiti

Letovanja ljudi sa naših prostora se uglavnom svodi na biranju između četiri destinacije:

• Grčka
  • Crna Gora
  • Turska
  • Egipat

U zadnjih deset godina, kao i sve, i to je počelo da se menja. Jedna od destinacija koja privlači sve veći broj turista iz Srbije je Tunis.

Kada sam prvi put čuo da je neko proveo letnji odmor u Tunisu, što je bilo pre sedam ili osam godina, bio sam po malo u čudu.

Slušao sam priče i tropskom vremenu i kristalno čistim plažama.

Pre dve godine sam pomislio da provesti odmor u Tunisu možda i nije toliko loša ideja.

Sa obzirom da je lakše putovati na destinacije gde nam je bar nešto poznato, danas ću govoriti o 10 stvari koje treba iskusiti ako posetite Tunis u 2024.

10. Hammam – Turska Kupatila

Hammam - Turska Kupatila u Tunisu

Hamam, bolje poznatija kao turska kupatila, su inspirisana nekadašnjim rimskim kupatilima, i mogu se naći u celoj Severnoj Africi i Bliskom Istoku.

Zato ne treba da nas čudi da su ista jako prisutna u Tunisu. Ne samo to, turska kupatila su jedno od najpoznatijih i najboljih stvar koje Tunis može da ponudi turistima.

Ono što je dobro za turiste je da je cena turskih kupatila u Tunisu više nego pristupačna. Cene se uglavnom kreću od  $55 do $65

Ono što možete zbuniti strance je da svaki hamam nudi različite dužine tretmana. Čak se može desiti da tretman koji traje 2 sata bude skuplji od tretmana koji traje sat vremena duže.

Treba biti pažljiv i tražiti uvid u sve detalje tretmana pre nego što pristanete.

9. Muzej Bardo

Jedno od najinteresantnijih stvari koje možete videti u glavnom gradu države, koji nosi isto ime kao i sama država, je muzej Bardo.

Muzej Bardo je jedan od najznačajnijih muzeja u ovom delu sveta zbog svoje stalne postavke.

U njemu možete naći predmete iz različitih kultura, a svakako najpoznatije su:

• Libijsko-Punska
  • Grčka
  • Rimska
  • Islamska

Sa obzirom da je Tunis, kao i njegove susedne države, u svojoj istoriji bio deo raznih imperija, nikoga ne treba da čudi da je kulturna baština toliko široka.

Što se tiče posete muzeja, iskreno bih savetovao posetu u prepodnevnim satima, kada je gužva najmanja. Pri izlasku iz muzeja, oko 12 sati, video sam da je veliki broj ljudi krenuo unutra.

Cena ulaznice je simbolična,  13 tuniskih dinara, što je $4 To je jedan od razloga zašto je velika greška propustiti ovakvu priliku ako se već nalazite u Tunisu.

8. Katedrala Svetog Luisa

Katedrala Svetog Luisa je jedna o najlepših gradjevina u Kartagini, gradu udaljenom oko 15 km od presotnice. Gradjena je od 1884 do 1890 sa dozvolom Huseina Beja drugog, tadašnjeg vladara Tunisa.

Sagradjena u čast Francuskog kralja Luisa devetog na mestu gde je preminuo 1270 za vreme osmog krstaškog pohoda. Za vreme francuskog kolonijalizma postala je dom kardinala Lavigerija, namesnika Alžirske and Kartaginske dioceze.

Danas katedrala nije u funkciji kao verski objekat. Svakako, važi za jednu od najlepših gradjevina u prestonici koja privlači milione turista svake godine.

Gradjevina je impresivna i spolja i iznutra, a jedini problem može biti gužva koja se stvara negde oko podne. Preporučujem poslepodnevne posete jer tada je broj poseta mnogo manji.

Ulaznica za Katedralu Svetog Luisa je  4 tuniska dinara

7. El Djem Amfiteatar

El Djem Amfiteatar u Tunisu

Jedna od prvih stvari na koje sam naišao kada sam istraživao koje stvari treba posetiti u Tunisu je El Djem amfiteatar.

Amfiteater je sagradjen za vreme rimske imperije, 238 godine, i njeni ostaci nam pokazuju koliko je zaista impresivna ova gradjevina bila.

Mali problem može biti put, jer je El Djem mali grad koji se nalazi južno od prestonice Tunisa. Srećom, autobuska karta je vrlo pristupačna,  cena je $15 i put traje oko sat i po.

Zaista, ovo je nešto što se ne vidja često. Prvo što mi je palo na pamet je da liči na Rimski Koloseum, ali kad sam se malo zagledao, videos sam da ima mnogo razlika, čak i stilskih.

Danas je to mesto gde se održavaju koncerti i proslave. Mada nisam imao prilike da prisustvujem, na internetu se mogu naći snimci gde se prenosi samo deo atmosfere.

Ako budem imao prilike, posetiću ovo mesto za vreme nekog velikog koncerta, nema nikakve sumnje.

Ulaz je 12 tuniskih dinara za odrasle, i 6 za decu

6. Pijaca La Hafsija

La Hafsija tunis pijaca

U arapskom zemljama, pijace su nešto što se ne sme zaobići. Pijaca la Hafsija je najposećenija pijaca u prestonici, i to sa dobrim razlogom.

Prva stvar koju sam primetio je da praktično ne postoji stvar koja se ne može naći na la Hafsiji. Druga stvar je da izgleda kao da se ceo grad sjati na to mesto.

Onima koji nisu ljubitelji gužve ovakva atmosfera sigurno neće prijati, ali sa druge strane ovo je stvarno nešto što u Evropi više ne postoji.

Dobra je stvar što sa na la Hafsiji može naći čak i nešto što ima veliku vrednost za prilično sitan novac. Nije nemoguće naići na arheološke iskopine.

U stvari, to je nešto što se dešavalo ranije i ima mnogo priča koje možemo naći na internetu.

Danas kada smo se navikli na jedan način kupovine, gde je cena odmah unapred poznata, pravo je osveženje vratiti se malo u prošlost i videti kako su naši preci funkcionisali.

5. Plaža Mahdia

Mahdia - plaža u Tunisu

Od svih plaža u Tunisu na koje sam naišao na internetu, Mahdia je najbolje ocenjena bez obzira na jaku konkurenciju. Moram reći da je to sa razlogom.

Plaža je u vlasništvu raznih hotela, i redovno se čisti, što garantuje da nećete naići na neprijatno iznenadjenje.

Plaža je peščana i prepuna je školjki što je svakako prilika da se kući ponesu neki suveniri. Voda je kristalno čista i pravo je uživati talase koji su prilično česta pojava.

Tim hotela u kome sam bio, Iberostar Selection Royal El Mansour, zaista pruža odličnu uslugu.

Ono što mi je najviše zapalo za oko je tim animatora koji je svojski potrudio da najmladjim posetiocima učini posetu što zanimljivijom.

To nije nešto što se vidja u svakom letovalištu.

Cena po noći u ovom hotelu je između $100 i $170, zavisno od apartmana.

4. Sidi Bou Said

Sidi Bou Said u Tunisu

Za one koji su zainteresovani da nauče više o lokalnoj kulturi u Tunisu, provesti vreme samo na plažama neće doneti mnogo. Jedno od mesta gde zaista možete videti kako lokalci žive je gradić Sidi Bou Said.

Nalazi se samo dvadestak kilometara od glavnog grada Tunisa. Dobra stvar je da je prevoz čest.

Predlažem putovanje autobusom jer je karta jeftina. Problem sa taksijima je kao i u svakoj zemlji, svi će se potruditi da uzmu turisti što više novca.

Kad se radi o samom gradiću, iako možete videti postoje delovi koji su ciljani postavljeni da privuku turiste, vrlo lako se mogu primetiti i elementi svakodnevnog života.

Lokalci su srdačni i spremni su da ostave svoje obaveze kako bi vam pomogli da nadjete šta vam je potrebno.

Meni se desilo da je stariji gospodin ostavio svoju radnju na desetak minuta kako bi išao samnom par stotina metara kako bi mi dao detaljno uputstvo kada sam tražio smeštaj.

Još jedna stvar u kojoj sam ovde više uživao više nego u prestonici je kuhinja.

Imao sam prilike da probam lokalnu kuhinju bez upliva uticaja stranih kuhinja.

Malo je reći da sam se oduševio.

3. Tuniska Medina

Tuniska Medina

U prestonici Tunisa, stari deo grada se naziva la Medina. Po svim statistikama koje sam uspeo da pronadjem na internetu, ovo je najposećenije mesto u državi od strane turista.

Lično, volim uske ulice u starim gradovima. To sam imao prilike da vidim u mnogo mediteranskih destinacija.

Jedna od stvari koja izdvaja Tunisku Medinu od ostalih je da je gužva mnogo velika.

Moram reći da sam tih par dana koliko sam proveo u prestonici na ovom mestu video mnogo više stranaca nego lokalaca.

Iako ovo nije mesto gde možete imati dodira sa lokalnom kulturom kao na nekim drugim mestima, ovo je mesto gde je arhitektura interesantnija nego na bilo kom drugom mesto.

Lokalna arhitektura je mešavina različitih uticaja, kao što su:

• Rimski
  • Srednje Evropski
  • Arapski

Sva tri uticaja se sjedinjuju u idealnu kombinaciju koja nikoga ne ostavlja ravnodušnim.

2. Hamamet

Hamamet - grad u blizini tunisa

Hamamet je drugo najposećeniji grad posle presotnice, Tunisa. U isto vreme, spada u jedno od najposećenijih letovališta sa Afričke strane mediterana.

Imao sam sreću da ovde provedem tri dana i da se uverim da je to istina.

Grad je potpuno turistički orijentisan. Sve radnje su zaokupljene nudjenjem roba i usluga turistima.

Moram reći da, iako je ovo isključivo turističko mesto, cene su niže nego u glavnom gradu.

Najlepše mesto u gradu po meni je tvrdjava u Hamametu.

Po svojoj lepoti može da parira najlepšim istorijskim tvrdjavama u Evropi. Moja poseta ovoj marini tokom noći je jedno od najlepših iskustava sa ovog putovanja.

Naravno, grad nudi sve što turistima može biti zanimljivo, kao što su:

• Bazeni
  • Barovi
  • Turističke ture

1. Kartagina

Svi smo čuli za grad-državu Kartaginu na časovima istorije. Tunis je država koja baštini kulturu ove civilizacije.

Ostaci gradjevina i kulture ove civilizacije su pristuni na svakom koraku. Zato i ne treba da čudi da je mesto gde se nalazio sam grad veliko arheološko nalazište i muzej na otvorenom.

Ulaz je prilično jeftin za ovakvu posetu,  12 tuniskih dinara

Ovde se mogu videti ostaci amfiteatara, kupatila, čak i kuća gde su boravili obični gradjani.

Naravno, uticaj rimske kulture je i više nego prisutan pa se mogu videti i ostaci rimskih vila, koji je mnogo.

Sve ove gradjevine se mogu obići kao dao turističkih tura. Vodiči su više nego pristupačni i kompetentni da govore o ovoj temi, i od njijh se može mnogo naučiti.

Moram reći da je poseta Kartagini moj omiljeni deo ovog putovanja i sigurno nešto što ću zauvek pamtiti.

Tunis, iako nije među popularnim destinacijama za nas na ovom područiju, zaista nudi mnogo.

Ubeđen sam da će postati mnogo popularnija destinacija u budućnosti zbog svih stvari koje nudi. Ja sam naveo samo mesta koja su ostavila najjači utisak na mene.

Verujte ima još mnogo njih o kojima nisam pisao danas. Posetite Tunis u uverite se i sami.

Izdvajamo za vas

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *