Tunis Letovanje - Kako iskoristiti najbolje svoj odmor

Tunis u leto 2024 – 10 stvari koje treba iskusiti

Letovanja ljudi sa naลกih prostora se uglavnom svodi na biranju izmeฤ‘u ฤetiri destinacije:

• Grฤka
  • Crna Gora
  • Turska
  • Egipat

U zadnjih deset godina, kao i sve, i to je poฤelo da se menja. Jedna od destinacija koja privlaฤi sve veฤ‡i broj turista iz Srbije je Tunis.

Kada sam prvi put ฤuo da je neko proveo letnji odmor u Tunisu, ลกto je bilo pre sedam ili osam godina, bio sam po malo u ฤudu.

Sluลกao sam priฤe i tropskom vremenu i kristalno ฤistim plaลพama.

Pre dve godine sam pomislio da provesti odmor u Tunisu moลพda i nije toliko loลกa ideja.

Sa obzirom da je lakลกe putovati na destinacije gde nam je bar neลกto poznato, danas ฤ‡u govoriti o 10 stvari koje treba iskusiti ako posetite Tunis u 2024.

10. Hammam – Turska Kupatila

Hammam - Turska Kupatila u Tunisu
YouTube Screenshot

Hamam, bolje poznatija kao turska kupatila, su inspirisana nekadaลกnjim rimskim kupatilima, i mogu se naฤ‡i u celoj Severnoj Africi i Bliskom Istoku.

Zato ne treba da nas ฤudi da su ista jako prisutna u Tunisu. Ne samo to, turska kupatila su jedno od najpoznatijih i najboljih stvar koje Tunis moลพe da ponudi turistima.

Ono ลกto je dobro za turiste je da je cena turskih kupatila u Tunisu viลกe nego pristupaฤna. Cene se uglavnom kreฤ‡u odย  $55 do $65

Ono ลกto moลพete zbuniti strance je da svaki hamam nudi razliฤite duลพine tretmana. ฤŒak se moลพe desiti da tretman koji traje 2 sata bude skuplji od tretmana koji traje sat vremena duลพe.

Treba biti paลพljiv i traลพiti uvid u sve detalje tretmana pre nego ลกto pristanete.

9. Muzej Bardo

Jedno od najinteresantnijih stvari koje moลพete videti u glavnom gradu drลพave, koji nosi isto ime kao i sama drลพava, je muzej Bardo.

Muzej Bardo je jedan od najznaฤajnijih muzeja u ovom delu sveta zbog svoje stalne postavke.

U njemu moลพete naฤ‡i predmete iz razliฤitih kultura, a svakako najpoznatije su:

• Libijsko-Punska
  • Grฤka
  • Rimska
  • Islamska

Sa obzirom da je Tunis, kao i njegove susedne drลพave, u svojoj istoriji bio deo raznih imperija, nikoga ne treba da ฤudi da je kulturna baลกtina toliko ลกiroka.

ล to se tiฤe posete muzeja, iskreno bih savetovao posetu u prepodnevnim satima, kada je guลพva najmanja. Pri izlasku iz muzeja, oko 12 sati, video sam da je veliki broj ljudi krenuo unutra.

Cena ulaznice je simboliฤna,  13 tuniskih dinara, ลกto je $4 To je jedan od razloga zaลกto je velika greลกka propustiti ovakvu priliku ako se veฤ‡ nalazite u Tunisu.

8. Katedrala Svetog Luisa

Katedrala Svetog Luisa je jedna o najlepลกih gradjevina u Kartagini, gradu udaljenom oko 15 km od presotnice. Gradjena je od 1884 do 1890 sa dozvolom Huseina Beja drugog, tadaลกnjeg vladara Tunisa.

Sagradjena u ฤast Francuskog kralja Luisa devetog na mestu gde je preminuo 1270 za vreme osmog krstaลกkog pohoda. Za vreme francuskog kolonijalizma postala je dom kardinala Lavigerija, namesnika Alลพirske and Kartaginske dioceze.

Danas katedrala nije u funkciji kao verski objekat. Svakako, vaลพi za jednu od najlepลกih gradjevina u prestonici koja privlaฤi milione turista svake godine.

Gradjevina je impresivna i spolja i iznutra, a jedini problem moลพe biti guลพva koja se stvara negde oko podne. Preporuฤujem poslepodnevne posete jer tada je broj poseta mnogo manji.

Ulaznica za Katedralu Svetog Luisa je  4 tuniska dinara

7. El Djem Amfiteatar

El-Djem-Amfiteatar-u-Tunisu
YouTube Screenshot

Jedna od prvih stvari na koje sam naiลกao kada sam istraลพivao koje stvari treba posetiti u Tunisu je El Djem amfiteatar.

Amfiteater je sagradjen za vreme rimske imperije, 238 godine, i njeni ostaci nam pokazuju koliko je zaista impresivna ova gradjevina bila.

Mali problem moลพe biti put, jer je El Djem mali grad koji se nalazi juลพno od prestonice Tunisa. Sreฤ‡om, autobuska karta je vrlo pristupaฤna,  cena je $15 i put traje oko sat i po.

Zaista, ovo je neลกto ลกto se ne vidja ฤesto. Prvo ลกto mi je palo na pamet je da liฤi na Rimski Koloseum, ali kad sam se malo zagledao, videos sam da ima mnogo razlika, ฤak i stilskih.

Danas je to mesto gde se odrลพavaju koncerti i proslave. Mada nisam imao prilike da prisustvujem, na internetu se mogu naฤ‡i snimci gde se prenosi samo deo atmosfere.

Ako budem imao prilike, posetiฤ‡u ovo mesto za vreme nekog velikog koncerta, nema nikakve sumnje.

Ulaz je 12 tuniskih dinara za odrasle, i 6 za decu

6. Pijaca La Hafsija

La Hafsija tunis pijaca
YouTube Screenshot

U arapskom zemljama, pijace su neลกto ลกto se ne sme zaobiฤ‡i. Pijaca la Hafsija je najposeฤ‡enija pijaca u prestonici, i to sa dobrim razlogom.

Prva stvar koju sam primetio je da praktiฤno ne postoji stvar koja se ne moลพe naฤ‡i na la Hafsiji. Druga stvar je da izgleda kao da se ceo grad sjati na to mesto.

Onima koji nisu ljubitelji guลพve ovakva atmosfera sigurno neฤ‡e prijati, ali sa druge strane ovo je stvarno neลกto ลกto u Evropi viลกe ne postoji.

Dobra je stvar ลกto sa na la Hafsiji moลพe naฤ‡i ฤak i neลกto ลกto ima veliku vrednost za priliฤno sitan novac. Nije nemoguฤ‡e naiฤ‡i na arheoloลกke iskopine.

U stvari, to je neลกto ลกto se deลกavalo ranije i ima mnogo priฤa koje moลพemo naฤ‡i na internetu.

Danas kada smo se navikli na jedan naฤin kupovine, gde je cena odmah unapred poznata, pravo je osveลพenje vratiti se malo u proลกlost i videti kako su naลกi preci funkcionisali.

5. Plaลพa Mahdia

Mahdia - plaลพa u Tunisu
YouTube Screenshot

Od svih plaลพa u Tunisu na koje sam naiลกao na internetu, Mahdia je najbolje ocenjena bez obzira na jaku konkurenciju. Moram reฤ‡i da je to sa razlogom.

Plaลพa je u vlasniลกtvu raznih hotela, i redovno se ฤisti, ลกto garantuje da neฤ‡ete naiฤ‡i na neprijatno iznenadjenje.

Plaลพa je peลกฤana i prepuna je ลกkoljki ลกto je svakako prilika da se kuฤ‡i ponesu neki suveniri. Voda je kristalno ฤista i pravo je uลพivati talase koji su priliฤno ฤesta pojava.

Tim hotela u kome sam bio, Iberostar Selection Royal El Mansour, zaista pruลพa odliฤnu uslugu.

Ono ลกto mi je najviลกe zapalo za oko je tim animatora koji je svojski potrudio da najmladjim posetiocima uฤini posetu ลกto zanimljivijom.

To nije neลกto ลกto se vidja u svakom letovaliลกtu.

Cena po noฤ‡i u ovom hotelu je izmeฤ‘u $100 i $170, zavisno od apartmana.

4. Sidi Bou Said

Sidi Bou Said u Tunisu
YouTube Screenshot

Za one koji su zainteresovani da nauฤe viลกe o lokalnoj kulturi u Tunisu, provesti vreme samo na plaลพama neฤ‡e doneti mnogo. Jedno od mesta gde zaista moลพete videti kako lokalci ลพive je gradiฤ‡ Sidi Bou Said.

Nalazi se samo dvadestak kilometara od glavnog grada Tunisa. Dobra stvar je da je prevoz ฤest.

Predlaลพem putovanje autobusom jer je karta jeftina. Problem sa taksijima je kao i u svakoj zemlji, svi ฤ‡e se potruditi da uzmu turisti ลกto viลกe novca.

Kad se radi o samom gradiฤ‡u, iako moลพete videti postoje delovi koji su ciljani postavljeni da privuku turiste, vrlo lako se mogu primetiti i elementi svakodnevnog ลพivota.

Lokalci su srdaฤni i spremni su da ostave svoje obaveze kako bi vam pomogli da nadjete ลกta vam je potrebno.

Meni se desilo da je stariji gospodin ostavio svoju radnju na desetak minuta kako bi iลกao samnom par stotina metara kako bi mi dao detaljno uputstvo kada sam traลพio smeลกtaj.

Joลก jedna stvar u kojoj sam ovde viลกe uลพivao viลกe nego u prestonici je kuhinja.

Imao sam prilike da probam lokalnu kuhinju bez upliva uticaja stranih kuhinja.

Malo je reฤ‡i da sam se oduลกevio.

3. Tuniska Medina

Tuniska Medina
YouTube Screenshot

U prestonici Tunisa, stari deo grada se naziva la Medina. Po svim statistikama koje sam uspeo da pronadjem na internetu, ovo je najposeฤ‡enije mesto u drลพavi od strane turista.

Liฤno, volim uske ulice u starim gradovima. To sam imao prilike da vidim u mnogo mediteranskih destinacija.

Jedna od stvari koja izdvaja Tunisku Medinu od ostalih je da je guลพva mnogo velika.

Moram reฤ‡i da sam tih par dana koliko sam proveo u prestonici na ovom mestu video mnogo viลกe stranaca nego lokalaca.

Iako ovo nije mesto gde moลพete imati dodira sa lokalnom kulturom kao na nekim drugim mestima, ovo je mesto gde je arhitektura interesantnija nego na bilo kom drugom mesto.

Lokalna arhitektura je meลกavina razliฤitih uticaja, kao ลกto su:

• Rimski
  • Srednje Evropski
  • Arapski

Sva tri uticaja se sjedinjuju u idealnu kombinaciju koja nikoga ne ostavlja ravnoduลกnim.

2. Hamamet

Hamamet - grad u blizini tunisa
YouTube Screenshot

Hamamet je drugo najposeฤ‡eniji grad posle presotnice, Tunisa. U isto vreme, spada u jedno od najposeฤ‡enijih letovaliลกta sa Afriฤke strane mediterana.

Imao sam sreฤ‡u da ovde provedem tri dana i da se uverim da je to istina.

Grad je potpuno turistiฤki orijentisan. Sve radnje su zaokupljene nudjenjem roba i usluga turistima.

Moram reฤ‡i da, iako je ovo iskljuฤivo turistiฤko mesto, cene su niลพe nego u glavnom gradu.

Najlepลกe mesto u gradu po meni je tvrdjava u Hamametu.

Po svojoj lepoti moลพe da parira najlepลกim istorijskim tvrdjavama u Evropi. Moja poseta ovoj marini tokom noฤ‡i je jedno od najlepลกih iskustava sa ovog putovanja.

Naravno, grad nudi sve ลกto turistima moลพe biti zanimljivo, kao ลกto su:

• Bazeni
  • Barovi
  • Turistiฤke ture

1. Kartagina

Svi smo ฤuli za grad-drลพavu Kartaginu na ฤasovima istorije. Tunis je drลพava koja baลกtini kulturu ove civilizacije.

Ostaci gradjevina i kulture ove civilizacije su pristuni na svakom koraku. Zato i ne treba da ฤudi da je mesto gde se nalazio sam grad veliko arheoloลกko nalaziลกte i muzej na otvorenom.

Ulaz je priliฤno jeftin za ovakvu posetu,  12 tuniskih dinara

Ovde se mogu videti ostaci amfiteatara, kupatila, ฤak i kuฤ‡a gde su boravili obiฤni gradjani.

Naravno, uticaj rimske kulture je i viลกe nego prisutan pa se mogu videti i ostaci rimskih vila, koji je mnogo.

Sve ove gradjevine se mogu obiฤ‡i kao dao turistiฤkih tura. Vodiฤi su viลกe nego pristupaฤni i kompetentni da govore o ovoj temi, i od njijh se moลพe mnogo nauฤiti.

Moram reฤ‡i da je poseta Kartagini moj omiljeni deo ovog putovanja i sigurno neลกto ลกto ฤ‡u zauvek pamtiti.

Tunis, iako nije meฤ‘u popularnim destinacijama za nas na ovom podruฤiju, zaista nudi mnogo.

Ubeฤ‘en sam da ฤ‡e postati mnogo popularnija destinacija u buduฤ‡nosti zbog svih stvari koje nudi. Ja sam naveo samo mesta koja su ostavila najjaฤi utisak na mene.

Verujte ima joลก mnogo njih o kojima nisam pisao danas. Posetite Tunis u uverite se i sami.

Naslovna slika preuzeta sa: youtube.com printscreen

Izdvajamo za vas

Ostavite odgovor

Vaลกa adresa e-poลกte neฤ‡e biti objavljena. Neophodna polja su oznaฤena *